Szukaj globalnie

Polityka prywatności

z dnia 15 marca 2021 roku

Prowadząc działalność gospodarczą w zakresie szeroko pojętych usług informacyjnych i marketingowych pod firmą … z siedzibą w (dalej nazywana jako: „Firma”) jesteśmy świadomi problemów związanych z ochroną prawa do prywatności, w tym prawa do ochrony osób fizycznych, przedsiębiorców i innych podmiotów, działających w różnych obszarach i na wielu płaszczyznach, powierzających swoje dane osobowe.

Niniejsza Polityka Prywatności (dalej także jako: „Polityka”) powstała w celu udzielenia informacji o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, zakresie i celach ich zbierania i wykorzystywania oraz o prawach przysługujących podmiotom, których te dane dotyczą.

Niniejszy dokument jest dowodem, że dane osobowe są przetwarzane i zabezpieczone przez Firmę rzetelnie, przejrzyście i zgodnie z obowiązującym prawem, regulującym zasady przetwarzania i zabezpieczenia danych, w tym z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej także jako: RODO).

 

§ 1
[słownik]

Na potrzeby niniejszej polityki prywatności stworzony został poniższy zbiór pojęć:

1)      Dane osobowe – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.

2)      Regulamin – Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną, dostępny m.in. w wersji elektronicznej na stronie internetowej Portalu …

3)      Państwo trzecie - państwo spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego tworzonego przez państwa Unii Europejskiej oraz Islandię, Liechtenstein i Norwegię.

4)      System informatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń, programów, procedur przetwarzania informacji narzędzi programowych zastosowanych w celu przetwarzania danych;

5)      Użytkownik – podmiot odwiedzający stronę internetową…

6)      Przetwarzanie danych – jakiekolwiek czynności wykonywane przy użyciu Danych Osobowych, m.in. zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie w formie tradycyjnej oraz w systemach informatycznych;

7)      Rejestr czynności przetwarzania – wykaz przetwarzanych zestawów danych o charakterze osobowym (zbiorów danych), dostępnych według określonych kryteriów.

8)      Uwierzytelnianie – działanie, którego celem jest weryfikacja deklarowanej tożsamości Użytkownika.

9)      Osoby zatrudnione przy przetwarzaniu danych osobowych – wszystkie osoby, w tym użytkownicy systemu informatycznego, mające z racji wykonywanych obowiązków dostęp do danych osobowych, które zostały upoważnione do przetwarzania danych osobowych w Systemie informatycznym Firmy.

10)  Przedsiębiorstwo – jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna, spółka prawa handlowego i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą, identyfikujące się Numerem Identyfikacji Podatkowej lub jego zagranicznym odpowiednikiem.

11)  Poufność – zapewnienie dostępu do informacji wyłącznie osobom upoważnionym;

12)  Integralność – spójność danych, zapewnienie, że dane nie zostaną zmienione, dodane lub usunięte w nieautoryzowany sposób;

13)  Dostępność – zapewnienie, że osoby upoważnione będą miały dostęp do informacji tylko wtedy, gdy jest to uzasadnione;

14)  Zgoda na przetwarzanie danych osobowych - dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych.

15)  Pliki Cookie - pliki tekstowe wysyłane przez sieć www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Ułatwiają one korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn. Ich działanie umożliwia rozpoznanie rodzaju urządzenia, którego używał użytkownik odwiedzając stronę internetową poprzednim razem. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył.

§ 2
[administrator danych]

1.      Administratorem Danych Osobowych jest …

2.      Użytkownik może kontaktować się z Administratorem Danych poprzez:

a.       numer telefonu:

b.      e-mail:

c.       adres:

§ 3
[postanowienia ogólne]

1.      Niniejsza Polityka Prywatności stanowi zbiór zasad i procedur obowiązujących przy przetwarzaniu i wykorzystywaniu danych osobowych przez Firmę. Dokument opisuje warunki i sposób Przetwarzania danych osobowych oraz ich zabezpieczenia przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich.

2.      Polityka Prywatności opisuje zasady wykorzystania Plików Cookie lub innych podobnych technologii oraz przetwarzania danych osobowych gromadzonych podczas korzystania ze strony internetowej przez Użytkownika.

3.      Polityka dotyczy wszystkich danych osobowych przetwarzanych w Firmie, niezależnie od formy ich przetwarzania (przetwarzane tradycyjnie zbiory ewidencyjne, systemy informatyczne) oraz od tego, czy dane są lub mogą być przetwarzane w zbiorach danych.

4.      Polityka jest dostępna w wersji elektronicznej na stronie internetowej … oraz w wersji papierowej w siedzibie Administratora Danych.

5.      Polityka jest udostępniana do wglądu osobom posiadającym upoważnienie do przetwarzania danych osobowych na ich wniosek, a także osobom, którym ma zostać nadane upoważnienie do Przetwarzania danych osobowych, celem zapoznania się z jej treścią.

6.      Dla skutecznej realizacji Polityki, Administrator Danych zapewnia m.in.:

1)      odpowiednie do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną środki techniczne i rozwiązania organizacyjne;

2)      kontrolę i nadzór nad Przetwarzaniem danych osobowych;

3)      obserwację wykorzystanych środków ochrony.

7.      Monitorowanie przez Administratora Danych zastosowanych środków ochrony obejmuje m.in. działania Użytkowników, naruszanie zasad dostępu do danych, zapewnienie integralności plików oraz ochronę przed atakami zewnętrznymi oraz wewnętrznymi.

8.      Administrator Danych zapewnia, że czynności wykonywane w związku ze zbieraniem, przetwarzaniem i zabezpieczeniem danych osobowych są zgodne z niniejszą Polityką oraz odpowiednimi przepisami prawa.

§ 4
[przetwarzanie danych]

1.      Dane osobowe przetwarzane przez Administratora Danych gromadzone są w zbiorach danych. W przypadku korzystania ze strony internetowej oraz korzystania z formularza kontaktowego, Administrator Danych przetwarza następujące dane osobowe: imię i nazwisko, (względnie nazwa i pseudonim) adres e-mail, numer telefonu.

2.      W przypadku chęci zawarcia umowy oprócz danych wymienionych w ust. 1 przetwarzane mogą być również dane dotyczące miejsca pobytu lub zameldowania, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.

3.      Jeżeli Użytkownikiem jest przedsiębiorca lub reprezentant Przedsiębiorstwa, oprócz danych wymienionych w ust 1 i 2, Administrator Danych w razie uzasadnionej potrzeby, w szczególności w celu zawarcia umowy cywilnoprawnej może zbierać i przetwarzać dane przedsiębiorstwa, którego umowa dotyczy.

4.      Danymi, o których mowa w ust. 3 są: Numer Identyfikacji Podatkowej, numer identyfikacyjny REGON, numer KRS, nazwa Przedsiębiorstwa, adres Przedsiębiorstwa.

5.      Oprócz powyższych operacji związanych z przetwarzaniem danych, wykorzystywane mogą być także dane podawane przez Użytkowników podczas dodawania wpisów w sekcji komentarzy pod artykułami, tj. imię, nazwisko lub pseudonim, treść wpisu, ewentualnie zdjęcie. Podstawą prawną do przetwarzania tych danych osobowych jest zgoda wyrażona poprzez publikację komentarza, zgodnie z definicją zawartą w RODO. Mogą Państwo wycofać tę zgodę, kontaktując się z administratorem danych korzystając z jednego ze sposobów wskazanych w § 2 ust. 2 Polityki.

6.      Administrator danych nie podejmuje czynności Przetwarzania, które mogłyby się wiązać z poważnym prawdopodobieństwem wystąpienia wysokiego ryzyka dla praw i wolności osób. W przypadku planowania takiego działania Administrator wykona czynności określone w art. 35 i nast. RODO, w pierwszej kolejności dokonując oceny skutków dla ochrony danych oszacowania w szczególności źródła, charakteru, specyfiki i powagi tego ryzyka.

7.      Administrator Danych Osobowych określa zakres przetwarzanych danych osobowych w niniejszym dokumencie oraz w ograniczonym stopniu w innych dokumentach, w szczególności w Regulaminie Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną.

8.      W przypadku planowania nowych czynności przetwarzania, Administrator dokonuje analizy ich skutków dla ochrony danych osobowych uwzględniając kwestie ochrony danych w fazie ich projektowania.

9.      Administrator Danych oraz podmioty przetwarzające dane (tj. osoby fizyczne oraz osoby prawne, które przetwarzają dane osobowe w imieniu administratora danych) mają obowiązek rejestrowania czynności Przetwarzania.

10.  Administrator Danych prowadzi Rejestr Czynności Przetwarzania.

11.  Administrator danych oprócz danych, wymienionych w ust. 1-6 może ponadto przetwarzać tzw. dane eksploatacyjne, które charakteryzują sposób korzystania przez Użytkownika ze strony internetowej, takie jak: adres IP (w określonych przypadkach), adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, logi cyfrowe ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera, a także inne podobne informacje.

§ 5
[prawa Użytkownika]

1.      Użytkownik strony internetowej ma prawo dostępu do udostępnionych danych, a także może żądać od Administratora Danych Osobowych:

a.       usunięcia

b.      modyfikacji

c.       ograniczenia przetwarzania

d.      sprostowania

e.       przeniesienia

- danych osobowych użytkownika przez Administratora Danych Osobowych

2.      Użytkownik ma prawo, aby w każdej chwili cofnąć lub ograniczyć swoją Zgodę na przetwarzanie Danych Osobowych a także wnieść sprzeciw lub zażądać wglądu do Danych.

3.      W celach, o których mowa w ust. 1 i 2 Użytkownik powinien skontaktować się z Administratorem Danych Osobowych poprzez dane kontaktowe, zawarte w § 2 ust. 2 Polityki.

4.      Użytkownik ma również prawo w każdej chwili wnieść skargę do Organu Nadzorczego, o którym mowa w § 13.

5.      W przypadku dopuszczenia się przez Administratora Danych uchybień w zakresie zgodnego z prawem Przetwarzania Danych, Użytkownik oprócz wniesienia skargi może wnieść sądu powództwo cywilne przeciwko Administratorowi Danych.

6.      Wniesienie skargi, o której mowa w ustępie poprzedzającym i art. 77 ust. 1 RODO możliwe jest w formie tradycyjnej, w tym do protokołu w siedzibie Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz w formie elektronicznej.

§ 6
[podstawy przetwarzania danych]

1.      Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są przepisy o ochronie danych osobowych, w szczególności RODO oraz przepisy krajowe, a w szczególności:

a.       art. 6 ust 1 lit. a RODO – wyrażenie zgody przez Użytkownika na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;

b.      art. 6 ust 1 lit. b RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;

c.       art. 6 ust 1 lit. f RODO - przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych

2.      Podstawą dającą możliwość przetwarzania Danych Osobowych jest zgoda wyrażona przez Użytkownika poprzez zaznaczenie w formularzu kontaktowym lub sekcji komentarzy pola odnoszącego się do każdego z celów przetwarzania danych.

3.      Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w ramach stosowania Plików Cookie poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola dostępnego po załadowaniu strony głównej.

§ 7
[cele przetwarzania danych]

1.      Dane osobowe są zbierane i przetwarzane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach, w tym w szczególności:

·         w zakresie niezbędnym do kontaktu z Użytkownikami korzystającymi z opcji kontaktu poprzez formularz kontaktowy.

·         w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści umowy, jej zmiany bądź rozwiązania oraz prawidłowej realizacji usług;

w celu zgodnym z zakresem wyrażonej przez Użytkownika (osoby, której dane dotyczą) zgody na wysyłkę przez Administratora Danych drogą mailową treści o charakterze marketingowym;

·         w zakresie i celu niezbędnym do wypełnienia uzasadnionych interesów Administratora Danych.

2.      Dane osobowe są przetwarzane jedynie w takim zakresie, jaki jest niezbędny dla osiągnięcia celu ich przetwarzania.

3.      Dane osobowe nie będą przetwarzane w dalszym zakresie w sposób niezgodny z powyższymi celami.

4.      Wobec osoby, której dane dotyczą, wykonywany jest obowiązek informacyjny zgodnie z treścią art. 13 i 14 RODO.

 

§ 8
[skutki braku danych]

1.      W zakresie, w jakim dane osobowe użytkownika są zbierane zgodnie z art. 6 RODO brak podania wszystkich wymaganych danych osobowych w pewnych przypadkach, może:

a.       skutkować odmową zawarcia umowy;

b.      stanowić przeszkodę w zawarciu lub wykonaniu umowy;

c.       stanowić utrudnienie w zawarciu lub wykonaniu umowy;

- o świadczenie usług oferowanych przez Firmę na stronie internetowej

2.      Podanie danych osobowych zbieranych na podstawie zgody jest dobrowolne. Jednakże odmowa wyrażenia przez Użytkownika zgody w celach marketingowych lub cofnięcie tej zgody uniemożliwi Firmie informowanie Użytkownika o nowych ofertach i promocjach.

§ 9
[obowiązki związane z bezpieczeństwem danych]

1.      Wszystkie osoby zajmujące się w Firmie przetwarzaniem danych osobowych zobowiązane są do Przetwarzania tych danych zgodnie z obowiązującymi przepisami i zgodnie z ustaloną przez Administratora Danych Polityką, a także innymi dokumentami wewnętrznymi i procedurami związanymi z Przetwarzaniem danych osobowych w związku z działalnością Firmy.

2.      Wszystkie dane osobowe w Spółce są przetwarzane rzetelnie, w sposób przejrzysty, zgodnie i z poszanowaniem zasad Przetwarzania przewidzianych przez przepisy prawa, w szczególności RODO.

3.      Dane przechowywane są we właściwych zbiorach.

§ 10
[okres przechowywania Danych]

1.      Czas przechowywania danych jest ograniczony do okresu ich przydatności do celów, do których zostały zebrane.

2.      Po okresie, o którym mowa w ust. 1 dane osobowe Użytkownika są anonimizowane i usuwane.

§ 11
[zastrzeżenie]

1.      Administrator Danych zastrzega sobie prawo do przetwarzania Danych Osobowych po zakończeniu stosunku umownego lub cofnięciu zgody tylko w zakresie i na potrzeby dochodzenia ewentualnych roszczeń przed sądem do momentu ich wygaśnięcia lub przedawnienia albo jeżeli przepisy krajowe lub unijne bądź prawa międzynarodowego obligują Administratora Danych do ich retencji i określają okres ich przetwarzania.

2.      Administrator Danych ma prawo udostępniać dane osobowe Użytkownika oraz innych jego danych podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa, w szczególności organom ścigania.

 

§ 12
[naruszenie zasad ochrony danych]

1.      Dane są zabezpieczone przed naruszeniami zasad ich ochrony poprzez wdrożenie odpowiednich zabezpieczeń i dbania, aby były one przestrzegane.

2.      Jeżeli urządzenie sprzętu zawierającego nośnik danych, na którym zapisane są dane osobowe wymusza konieczność przekazania go poza siedzibę Firmy, nośnik ten należy wymontować.

3.      Za naruszenie lub próbę naruszenia zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych uważa się w szczególności:

a.       przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z założonym zakresem i celem ich zbierania;

b.      przypadkowe lub nieuzasadnione uszkodzenie lub zniszczenie danych.

c.       spowodowanie niekontrolowanej zmiany lub nieuprawnione kopiowanie danych osobowych;

d.      naruszenie bezpieczeństwa systemów informatycznych, w których przetwarzane są dane osobowe, w razie ich przetwarzania w takich systemach;

e.       udostępnianie lub umożliwienie udostępniania danych osobom lub podmiotom do tego nieupoważnionym;

f.        zaniechanie, choćby nieumyślne, dopełnienia obowiązku zapewnienia danym osobowym ochrony;

g.      niedopełnienie obowiązku zachowania w tajemnicy Danych osobowych oraz sposobów ich zabezpieczenia;

§ 13
[organ nadzorczy]

1.      W przypadku stwierdzenia okoliczności naruszenia zasad ochrony danych osobowych Użytkownik:

a.       zobowiązany jest do podjęcia wszystkich niezbędnych kroków, mających na celu ograniczenie skutków naruszenia i do niezwłocznego powiadomienia Administratora Danych;

b.      ma prawo, bez uszczerbku dla innych administracyjnych lub sądowych środków ochrony prawnej, wnieść skargę do organu nadzorczego właściwego dla państwa członkowskiego swojego zwykłego miejsca pobytu, swojego miejsca pracy lub miejsca popełnienia naruszenia.

2.      Organem nadzorczym, właściwym dla Rzeczypospolitej Polskiej jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, którego siedziba mieści się pod adresem: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

§ 14
[obowiązki Administratora Danych w zakresie zatrudnienia]

1.      Obowiązkiem Administratora Danych w zakresie zatrudniania, zakończenia lub zmiany warunków zatrudnienia Osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych jest:

a.       odpowiednie przygotowanie Osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych do pracy związanej z wykorzystywaniem Danych Osobowych,

b.      zezwalanie na przetwarzanie Danych Osobowych wyłącznie osobom pisemnie do tego upoważnionym na podstawie „Upoważnienia do Przetwarzania danych osobowych”, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej Polityki,

c.       dopilnowaniem, aby każdy pracownik zobowiązał się do zachowania danych osobowych przetwarzanych w Firmie w tajemnicy poprzez podpisanie „Oświadczenia i zobowiązania się osoby przetwarzającej dane osobowe do zachowania tajemnicy”, które znajduje się w „Upoważnieniu do Przetwarzania danych osobowych”.

§15
[obowiązki osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych]

1.      Osoby zatrudnione przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązane są do:

a.       przetwarzania i ochrony Danych Osobowych zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego oraz regulacjami stworzonymi przez Firmę, w szczególności z Polityką Prywatności i Regulaminem, działając w zakresie Upoważnienia, o którym mowa w §14 ust. 1 lit. b;

b.      poinformowanie osoby, której dane dotyczą, o przysługujących jej prawach;

c.       zachowania w tajemnicy danych osobowych oraz sposobów ich zabezpieczenia;

d.      zgłaszanie Administratorowi Danych wszelkich incydentów związanych z naruszeniem bezpieczeństwa danych lub niewłaściwym funkcjonowaniem systemu.

2.      Zabronione jest przez pracowników Firmy lub innych osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych:

a.       udostępnianie lub umożliwianie dostępu do danych osobowych osobom nieupoważnionym;

b.      uniemożliwianie osobie, której dane dotyczą, korzystania z przysługujących jej praw;

c.       przetwarzanie danych niezgodnie z określonym celem.

3.      Wobec osoby, która uchybiła obowiązkom wymienionym w ust. 1 lub złamała zakazy wymienione w ust. 2, a w szczególności nie powiadomiła odpowiedniej osoby zgodnie z określonymi w niniejszej Polityce zasadami w razie naruszenia bezpieczeństwa danych, wszczyna się postępowanie zmierzające do wymierzenia kary porządkowej.

4.      Kara porządkowa, wobec osoby uchylającej się od powiadomienia Administratora Danych nie wyklucza odpowiedzialności karnej tej osoby zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

§ 16
[dane wrażliwe]

Zabrania się przetwarzania przez Firmę w zbiorach, danych wrażliwych, a w szczególności poglądów politycznych, przekonań religijnych, przekonań filozoficznych, informacji na temat stanu zdrowia, pochodzenia etnicznego i rasowego lub danych dotyczących skazań, orzeczeń o ukaraniu i mandatów karnych, a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, chyba, że wymagają tego obowiązujące przepisy prawa lub osoba, której powyższe dane dotyczą wyraziła na to pisemną zgodę.

§ 17
[obszar przetwarzania danych osobowych]

1.      Obszar, w którym przetwarzane są Dane osobowe na terenie Firmy, obejmuje pomieszczenie biurowe zlokalizowane w siedzibie Firmy oraz wszystkie komputery przenośne i inne nośniki danych znajdujące się poza obszarem określonym w niniejszym paragrafie.

2.      Administrator Danych Osobowych nie będzie przekazywał danych osobowych do państwa trzeciego, poza sytuacjami w których następuje to na wniosek osoby, której dane dotyczą.

§ 18
[środki techniczne i organizacyjne]

1.      Administrator Danych zapewnia zastosowanie środków technicznych i organizacyjnych niezbędnych dla zapewnienia poufności, integralności, rozliczalności i ciągłości przetwarzanych danych.

2.      Zastosowane środki ochrony (techniczne i organizacyjne) powinny być adekwatne do stwierdzonego poziomu ryzyka dla poszczególnych systemów, rodzajów zbiorów i kategorii danych.

3.      Środki, o których mowa w ustępie poprzedzającym obejmują:

a.       Ograniczenie dostępu do pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe, jedynie do osób odpowiednio upoważnionych. Inne osoby mogą przebywać w pomieszczeniach wykorzystywanych do Przetwarzania danych jedynie w towarzystwie osoby upoważnionej.

b.      Zamykanie pomieszczeń tworzących obszar Przetwarzania danych osobowych określonych w § 15 ust. 1 niniejszej Polityki na czas nieobecności pracowników, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.

c.       Wykorzystanie zamykanych szafek do zabezpieczenia dokumentów.

d.      Wykorzystanie niszczarki do skutecznego usuwania dokumentów zawierających dane osobowe.

e.       Ochronę sieci lokalnej przed działaniami inicjowanymi z zewnątrz przy użyciu sieci firewall

f.        Stosowanie bezpiecznego protokołu szyfrowania komunikacji (SSL) dla zabezpieczenia przetwarzanych danych osobowych.

g.      Wykonywanie kopii awaryjnych danych na zabezpieczonym serwerze danych SSL.

h.      Ochronę sprzętu komputerowego wykorzystywanego u administratora przed złośliwym oprogramowaniem.

i.        Zabezpieczenie dostępu do urządzeń przy pomocy haseł dostępu.

j.        Wykorzystanie szyfrowania danych przy ich transmisji.

k.      Prowadzenie wewnętrznych szkoleń dla pracowników Firmy z zakresu ochrony danych osobowych.

§ 19
[naruszenie zasad ochrony danych]

1.      Każdy pracownik firmy, który stwierdzi fakt naruszenia bezpieczeństwa danych przez osobę przetwarzającą dane osobowe, bądź posiada informację mogącą mieć wpływ na bezpieczeństwo danych osobowych przetwarzanych w Firmie jest zobowiązany niezwłocznie zgłosić ten fakt Administratorowi Danych.

2.      W razie braku możliwości zawiadomienia Administratora Danych lub osoby przez niego upoważnionej, należy zawiadomić bezpośredniego przełożonego.

3.      Do czasu przybycia na miejsce Administratora Danych należy:

4.      niezwłocznie, o ile to możliwe, podjąć czynności niezbędne do powstrzymania skutków naruszenia ochrony,

a.       ustalić przyczynę i sprawcę naruszenia ochrony,

b.      rozważyć wstrzymanie bieżącej pracy na komputerze lub pracy biurowej w celu zabezpieczenia miejsca zdarzenia; na ile to możliwe należy zaniechać wszelkich działań mogących utrudnić analizę wystąpienia naruszenia ochrony i udokumentowanie zdarzenia podjąć stosowne działania, jeśli zaistniały przypadek został przewidziany w dokumentacji systemu operacyjnego, bazy danych czy aplikacji użytkowej,

c.       nie opuszczać bez uzasadnionej potrzeby miejsca zdarzenia do czasu przybycia Administratora Danych.

5.      Po przybyciu na miejsce naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych Administrator Danych zapoznaje się z zaistniałą sytuacją i wybiera sposób dalszego postępowania uwzględniając zagrożenie w prawidłowości pracy Firmy, może również zażądać dokładnej relacji z zaistniałego naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych od osoby powiadamiającej, jak również od każdej innej osoby, która może posiadać informacje w związku z zaistniałym naruszeniem,

6.      Jeżeli Administrator Danych uzna, że zachodzi taka potrzeba, nawiązuje kontakt ze specjalistami spoza Firmy.

7.      W przypadku stwierdzenia naruszenia ochrony danych osobowych Administrator Danych dokonuje oceny, czy zaistniałe naruszenie mogło powodować ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.

8.      W każdej sytuacji, w której zaistniałe naruszenie mogło powodować ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych, Administrator zgłasza fakt naruszenia zasad ochrony danych organowi nadzorczemu bez zbędnej zwłoki – jeżeli to wykonalne, nie później niż w terminie 72 godzin po stwierdzeniu naruszenia.

9.      Jeżeli ryzyko naruszenia praw i wolności jest wysokie, Administrator zawiadamia o incydencie także osobę, której dane dotyczą.

10.  Administrator Danych zasięga potrzebnych mu opinii i proponuje działania naprawcze w tym także ustosunkowuje się do kwestii ewentualnego odtworzenia danych z zabezpieczeń oraz terminu wznowienia przetwarzania danych osobowych.

§ 20
[powierzanie przetwarzania danych osobowych]

1.      Administrator Danych Osobowych może powierzyć przetwarzanie danych osobowych innemu podmiotowi wyłącznie w drodze umowy zawartej w formie pisemnej, zgodnie z wymogami wskazanymi dla takich umów w art. 28 RODO.

2.      Przed powierzeniem przetwarzania danych osobowych Administrator w miarę możliwości uzyskuje informacje o dotychczasowych praktykach procesora dotyczących zabezpieczenia danych osobowych.

3.      Poza podmiotami, o których mowa w ust. 1 dane osobowe, w zakresie, w jakim jest to rzeczywiście niezbędne dla osiągnięcia danego celu, mogą być powierzane m.in.:

a.       podmiotom świadczące usługi hostingowe na rzecz Firmy;

b.      podmiotom realizującym kampanie marketingowe lub sprzedażowe na rzecz Firmy;

c.       innym podwykonawcom Firmy, świadczącym usługi z zakresu dostarczania oprogramowania, usługi serwisowania oprogramowania lub sprzętu, z którego korzysta Firma, a także dostawcy towarów dla Firmy;

d.      podmiotom świadczącym usługi z zakresu badań ankietowych, w tym badań satysfakcji klienta;

e.       firmom windykacyjnym;

f.        audytorom i biegłym rewidentom;

g.      doradcom podatkowym i prawnym;

h.      organom nadzorującym przestrzeganie prawa, organy regulacyjne i inne organy administracji publicznej,

4.      W przypadkach określonych w ust. 3 lit. f-h niniejszego paragrafu, dane osobowe przekazywane są tylko wówczas i tylko w takim zakresie, w jakim jest to rzeczywiście niezbędne i wymagane w myśl bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa i w sposób zgodny z tymi przepisami.

§ 21
[polityka Plików Cookie]

1.      Strona internetowa … używa Plików Cookie, o których mowa w § 1 pkt 15 Polityki.

2.      Gromadzone informacje w ramach Plików Cookie dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, języka, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.

3.      Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony internetowej…, aby usprawniać jej funkcjonowanie i zapewnić łatwiejsze korzystanie Użytkownikom.

4.      Pliki Cookie wykorzystywane są w celu:

a.       zapewnienia prawidłowego działania strony,

b.      optymalizacji korzystania ze strony przez Użytkowników oraz dopasowania go do ich indywidualnych potrzeb.

c.       tworzenia statystyk, pomagających zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze strony, w celu ulepszania jej funkcjonalności.

5.      Pliki Cookie identyfikują użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego reklam. Administrator Danych stosuje Pliki Cookie, aby zagwarantować najwyższy standard wygody serwisulawko.pl, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz Firmy w celu optymalizacji działań.

§ 22
[rodzaje Plików Cookie]

W ramach strony internetowej … Administrator Danych może wykorzystywać lub wykorzystuje następujące Pliki Cookie:

1)      Z uwagi na czas ich trwania:

a.       sesyjne – pliki przechowywane w urządzeniu Użytkownika do czasu opuszczenia strony

b.      stałe - pliki przechowywane w urządzeniu Użytkownika do czasu ich usunięcia przez Użytkownika albo do czasu wygaśnięcia pliku cookie w terminie określonym w specyfikacji pliku cookie.

2)      Z uwagi na cele ich wykorzystywania:

a.       umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej, np. wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na czas trwania sesji;

b.      służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;

c.       umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;

d.      umożliwiające zapamiętanie wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej etc.;

e.       umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań;

§ 23
[opcje Użytkownika]

1.      Użytkownik wyraża zgodę na wykorzystywanie Plików Cookie poprzez zamknięcie okna z komunikatem wyświetlającym się zaraz po wejściu na stronę internetową …;

2.      Użytkownik może w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących Plików Cookie. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę Plików Cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika;

3.      Wyłączenie stosowania Cookie może spowodować utrudnienia w korzystaniu ze strony internetowej …;

4.      Szczegółowe informacje o możliwościach i sposobach obsługi Plików Cookie dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.

 

§ 24
[postanowienia końcowe]

1.      Niniejsza Polityka wchodzi w życie z dniem 15 marca 2021 roku.

2.      Postanowienia niniejszej Polityki mogą ulec zmianie o czym każdy Użytkownik zostanie poinformowany przez umieszczenie przez Administratora Danych na stronie głównej … wiadomości o zmianie Polityki Prywatności, zawierającej zestawienie zmian i utrzymanie tej informacji na stronie głównej przez okres 14 kolejnych dni kalendarzowych.

Załącznik nr 1

___________________, dn__________________ r.

(miejscowość, data)

UPOWAŻNIENIE DO PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Na podstawie art. 29 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1) – dalej RODO (GDPR), niniejszym upoważniam do przetwarzania danych osobowych:

 

________________________________ (imię, nazwisko)

 

________________________________ (stanowisko)

w zakresie pełnionych obowiązków służbowych na zajmowanym stanowisku.

Upoważniam ___________________________ (imię i nazwisko) do przetwarzania danych osobowych zawartych w następujących zbiorach:

·         ______________________

 

·         ______________________

 

·         ______________________

 

Upoważnienie obejmuje uprawnienie do przetwarzania danych w zakresie (w tym miejscu należy wskazać kategorie danych oraz operacje na danych osobowych, jakich może dokonywać upoważniony do przetwarzania danych osobowych):

·         ______________________

 

·         ______________________

 

·         ______________________

 

Okres ważności upoważnienia:

od: _______________________

do: _______________________

 

 

_______________________________

(podpis osoby nadającej upoważnienie)